Har du lagt märke till förändringen på sajten? Jag vet vad du frågar dig… Nej, det är inte ett ovanligt snyggt aprilskämt. Booli har fått en ny form.
Vi är nu vitare, luftigare och har hittat ett formspråk som känns mer som ”oss”. Dagens release innebär inte att vi är färdiga med utvecklingen av Boolis design, men det är ett steg på vägen. En milstolpe.
När man jobbar med design är det ofta bra att först komma överens om vilka värderingar man vill att designen ska reflektera. Några av de grundläggande värderingar för Booli som vi vill försöka förmedla även i vår design:
- Enkelhet (Booli ska vara extremt användarvänlig)
- Rolig att använda (Booli hanterar viktig information och vill göra den tillgänglig på ett sätt som gör att man gärna kommer tillbaka, gång på gång. Det ska vara kul att använda Booli!)
- Seriositet (Som sagt: Booli hanterar viktig information för en bostadsköpare, även med formspråket vill vi förmedla att seriositet är ett nyckelord.
- Innovation (Vi jobbar konstant för att lägga till nya funktioner (och ny form :-))
Hur tycker du att vi har lyckats? Hör gärna av er med synpunkter (ris och ros) på nya formen. Vi är nyfikna på att höra vad ni tycker!
Passa avslutningsvis på att lyfta på hatten för Jimmy Fridsén som ligger bakom större delen av designarbetet. Good job!
Stort tack till alla er som skriver till oss. Fortsätt med det.