Inför mötet med Svensk Fastighetsförmedling igår:
Boolibloggen: ”(…) Bra i så fall, då är båda överens om att fokusera på vad som är bäst för köparna och för era kunder”
Svensk Fastighetsförmedlings svar (via mail): ”Målet är, precis som du själv skriver, att reda ut vad som är bäst för köparna och säljarna – och inget annat.”
…Inga missförstånd fanns med andra ord. Samtidigt tror jag att varken vi eller Svensk Fastighetsförmedling – givet mötets upprinnelse – visste vilken riktning mötet skulle ta. Till allas lättnad kom dock diskussionen att handla om just köparna och säljarnas bästa.
Vi hade en konstruktiv dialog. Från den tog vi på Booli.se med oss ett ett par konkreta förbättringsmöjligheter för toppbaren som vi redan börjat implementera (som t.ex. att länkar från epost/twitter/facebook bör riktas till den sida användaren är på vid aktivering, inte alltid till ”om bostaden” som de gör nu). Alla detaljer löstes inte på plats men vi lyckades arbeta fram en lösning som känns bra under tiden som vi fortsätter dialogen. Konkret innebär det att toppbaren kommer att återställas med några mindre justeringar och att vi inte kommer behöva sitta i fängelse!
Förvänta er några mindre uppdateringar under kommande veckor, detaljer kring den mer långsiktiga lösningen diskuteras som sagt fortfarande.
Och tack än en gång alla ni som engagerat er, tack vare er är Booli.se en bättre tjänst! Vi skulle inte ha fått till en sån här dialog utan er, ni är bäst, ni har räddat oss och vi saknar ord för att beskriva hur tacksamma vi är för att ha användare som er!
[…] 22:27 Boolis Anders Kyhlstedt publicerar blogginlägget “Konstruktivt kaffe, toppbaren är tillbaka!” där han berättar att Booli och Svensk Fastighetsförmedling nu är på god väg att vara […]